Kom koffie drinken!

In 2024 bestaan wij 20 jaar. Active Info is door Vera Verburgt opgericht in januari 2004. Begonnen als trainingsbureau voor webtoepassingen, daarna versterkt met een websysteem i.s.m. een spin-off van de Radboud Universiteit.
 

De logo's van de klanten hierboven is een selectie uit onze klantportfolio van de afgelopen jaren.

Neem contact op 

Vera Verburgt | verburgt@activeinfo.nl

033 434 08 42

Lustrumfilmpje

Active Info 20 jaar door Active Info

Uit het archief


2005 Vera Verburgt in de bibliotheek
met de cursus 'bouw je eigen website'

 

Hieronder start foto van het fotoboek
2020: Vera Verburgt presenteert de eerste versie van 'de gouden zorgkaart'
 

Fotoboek Active Info

 

Active Info 20 jaar

In januari 2004 is Active Info geboren en dat begon met cursussen website bouwen, mensen schreven zich in voor een 5 daagse cursus HTML en kwamen uit het hele land (van Sneek tot Heerlen) naar Leusden. In het begin waren de cursussen in de woonkamer, later in de computerzaal van de lokale bibliotheek en daarna al snel in een bedrijfsverzamelgebouw in Leusden. Maar cursussen 'bouw je eigen website' hebben we niet meer, wel eigen producten: webportalen voor diverse branches. Sinds dit lustrumjaar zijn we naar een nieuw pand verhuisd in Amersfoort, in de Prodentfabriek, vlakbij de Koppelpoort.

Van trainingsbureau naar webbureau

Klanten wilden steeds meer uitbesteden, in plaats van zelf een website bouwen, Active Info is toen (rond 2007) langzamerhand overgegaan op het bouwen van standalone HTML websites.

We werden steeds vaker gevraagd om te bouwen voor welzijns- en zorginstellingen. Vanaf 2009 bestond het grootste deel van de klantenportfolio uit non-profits uit de zorg- en welzijnsector. En zo werd onze focus branche geboren... we zijn daardoor officieel hét webbureau voor zorg & welzijn.

In 2010 stapten we over op het gebruik van een Multi client content management systeem, door ons aangekocht bij een spin-off van de universiteit Nijmegen. Hierna verliep de bouw en verkoop een stuk sneller en werden 'we' voor het eerst echt ‘we’. We hebben supportmedewerkers in dienst via pay-roll en op contractbasis. Met onze leveranciers van IT services, zoals beheer van de back-end van het CMS en IT serverbeheer hebben we al sinds 2010 tot op de dag van vandaag een goede relatie. Verder zorgen we voor de front-end IT, content, support en sales.

Flexibiliteit is sleutel tot succes

Na 7 jaar groei vroeg 2019 om een flexibele oplossing om de uitdagingen in de markt te lijf te gaan, zoals ‘gratis’ websites uit de VS, veranderende zorgsubsidies van de overheid, de 'participatie-maatschappij' en gebrek aan IT know-how bij ambtenaren.

Daarom ontwikkelde we, in het licht van de nieuwe ontwikkelingen in de zorg, ‘de gouden zorgkaart’, een landelijk online naslagwerk op gemeentelijk niveau voor verwijzers, wijkverpleegkundigen, thuiszorgmedewerkers en mantelzorgers om in elke gemeente de dagelijks zorg- en welzijnsactiviteiten voor ouderen te tonen. Met onze webportalen dragen we bij aan onze missie om ouderen zo lang mogelijk comfortabel thuis te kunnen laten wonen.

Een wens voor de toekomst

We zetten in op het succes van Gouden Zorgkaart Nederland en komen graag in contact met geinteresseerde gebruikers in de eerstelijnszorg, huisartsenpraktijken en het ministerie van welzijn. Verder komen we graag in contact met ziekte gerelateerde netwerken (zoals dementie netwerken), we maken een verschil in lokale informatie voorziening en helpen de netwerken graag in hun missie om kwetsbare mensen weerbaarder te maken in eigen kracht. En verder? Het is natuurlijk heel spannend om een keer in een nieuwe branche te kunnen starten. Dus... heb of ken jij een organisatie buiten de zorg die interesse zouden kunnen hebben in een webportaal? Kom dan snel een kopje koffie drinken!